lördag 6 oktober 2012

Urvriden Strumpa och alla världens ljud

Det gick bra! Strumpan och jag har jobbat vår första dag tillsammans i butiken och jag har enligt Strumpan varit ovanligt pedagogisk och schysst mot henne. (Aj, liksom.) Det var förresten hennes första heldag i butiken och hon var hur cool som helst. Man vet aldrig vad folk ska ställa för frågor och man blir aldrig någonsin fullärd i butiken, vilket är både tjusningen och hopplösheten. Det är alltså legitimt att känna sig som disktrasor efter första dagen.
Fast Strumpan har inte tid att disktrasa sig. (Jag äger henne, remember.)
Efter jobbet blev vi upphämtade av Fotografen och köpte mat innan vi åkte till studion! Alldeles utan kofötter och masker bör tilläggas.
Nu sitter hon vid dator och klaviatur och fixar till en asbra låt som hon gjorde till min bok för länge sedan. Fast det är tydligen sjukt mycket jobb att lägga till stämmor och pillidutta om ljudspåren.




Låten innehåller bara fina ljud: klockspel, fioler, dragspel och sånt. Det är liksom jag som har lyxen att sitta bredvid och välja! Ha!




Egentligen skulle jag ha ritat illustrationer till min pitch under tiden, men se jag var lite trött efter jobbet plus blev sömnig av middagen. Men jag skyller på att jag ska reda ut terser och sånt åt Strumpan.

/Anna

Inga kommentarer: