söndag 4 november 2012

Bråda dagar

Vilken antiblogghelg! Syster Yster har finbesök, vi jobbar båda två och däremellan äter vi godis för en månad och tittar på serier. Och jag skriver musik!

Jag inser att jag kanske är skyldig våra trogna läsare en förklaring. Man hintar inte i förbifarten att man skriver på en musikal, det är ju inte helt okej. Men såhär: Min kära syster har ett tag närt en dröm  om en ungdomsmusikal. Efter en halv första säsong av Glee håller jag med henne om att är det något vi ska göra av våra liv, så är det det. (Okej, mina ord och inte hennes.)

Så, jag skriver lite. I förbifarten. Några ord här, några toner där. Ett synopsis, ett musikaliskt tema. En trumorkester, några dragspel. Och en massa kärlek, såklart.

Om det blir något?

Är det något jag lärt mig av två säsonger Glee så är det detta: Det viktiga är att man har drömmen. Don't stop believing. (Starta intro piano, lägg på elgitarr. Börja sjung!)


/Elin

2 kommentarer:

Terése sa...

Trycker på gillar-knappen!

Kära Syster sa...

Väl talat/skrivet/sjunget!

/A