fredag 16 november 2012

Deadline: dag 5/5

Sanningens stund är kommen.

Och låt mig säga såhär: Det är mina regler och jag är jury.

Uppskattningsvis har manuset vuxit med ca 10.000 ord under de senaste veckorna. Varav jag var paralyserad under nästan hälften av den tiden. Jag är sjukt nöjd. Jag har skrivit mig ända fram till slutscenen. Nåväl, NÄSTAN ända fram till slutscenen. Storyn fungerar och det finns en koppling mellan alla avsnitt. Sedan är det mycket möjligt att det behövs mer information i slutet ändå. Information som bara kan komma av att jag får till resten av manuset, från början.

Det som eventuellt talar emot ett lyckat mål är avsaknaden av jubelkänslor i magen och finurligt ihopknutna karaktärsöden. Jag säger: Nähä, då tar vi det nästa gång i stället.

Med det sagt vill jag härmed förklara dokumentet Födelsedagen04 för att ha nått sin fulla potential och min deadline avklarad. GRATTIS MIG!


På måndag börjar jobbet med ett alldeles nytt dokument. Jag tror jag ska kalla det Födelsedagen05. Men den som lever får se. Stay tuned!

/Anna

4 kommentarer:

Vilse sa...

GRATTIS!! Lite finjustering på det och sen är det bara att promenera till copyshopen. Woho!

Kära Syster sa...

Tusen tack för alla hejarop och goda råd vännen!

/A

Terése sa...

Härligt! Stort grattis från Tette. Snyggt jobbat!

Kära Syster sa...

Du gjorde det möjligt Tette! Tack för coachningen!

/A