fredag 16 november 2012

Hon vet då alltid vad hon ska säga

Har jag läst mitt manus idag? Jorå.
Har jag hunnit läsa hela mitt manus idag? Nä, det kan jag inte påstå. Drygt hälften.
Fick jag några idéer om slutet då? Jomen faktiskt.

Men slutet är fortfarande inte helt klart. Vilket förstås grämer mig.

Så jag gjorde det enda rimliga. Messade Strumpan och beklagade.
"Nu tror jag en viss författare får skärpa till sig lite!" skrev hon tillbaka. Himla trevlig den där lillasystern.
"Det som inte funkar ryker i nästa omgång!" skrev hon också. Precis exakt på pricken vad jag behövde höra.
Ska lyxa till den här fredagen med att duscha och klä på mig nu. Eventuellt får jag en sista-sekunden-aha-upplevelse. Lever alltid på hoppet, etcetera-etcetera.

/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Jag hejar på dig allt vad jag orkar! Häng kvar i bergodalbanans alla upp- och nedgångar så kommer du ha en fantastisk känsla inom dig när den väl stannar.

Everything will be okay in the end, and if it is not okey, then it is not yet the end. =)