måndag 26 november 2012

Men skriv då, fingrarna! Bara skriv!

Det går mer än lovligt segt idag. Trots att jag haft årets skönaste helg, har det konstant kliat i fingrarna. Jag har verkligen längtat efter att skriva. Och så idag, när jag äntligen kan sitta i lugn och ro blir det: ingenting. Skrivflödet är utom räckhåll, berättelsen fladdrar i utkanten av mitt medvetande. Hemskt irriterande.

Sofia skriver annars utomordentligt inspirerande om berättarstruktur på Debutantbloggen idag och det kickade igång mig en aning. Vilse hakar på med ett intressant inlägg om alternativ berättarstruktur. Ändå halkar fingrarna mest runt på tangenterna. Typiskt, är vad det är. TYPISKT!

Och nu har jag ett åtagande att dra iväg på, så måste avbryta just när jag känner mig som mest ofärdig. BLÄ!

/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Du beskriver min dag till punkt och pricka. Hela helgen har jag längtat och trängtat och nu sitter jag här och suckar.

Hoppas innerligt att det går bättre ikväll för oss båda.

(kanske är det Boken som Ligger på Lut som förstör eller repningen igårkväll. KAN inte jobba på flera manus samtidigt.)