torsdag 1 november 2012

Min högra hjärnhalva och jag

Men Elin, klockan är ju halv tolv, varför är du fortfarande uppe? (Säger jag till mig själv alltså, har fortfarande inte förmånen att bo ihop med någon som noterar sånt.)
Jo (säger jag mig själv), det är för att jag verkligen vill ha ett tema till en låt till musikalen jag skriver på (by the way) och jag inbillar mig att jag är mer kreativ sent på kvällen.

So far: "Vem som helst" är ledorden. Låten handlar om en tjej som känner sig osynlig. Och ju längre jag stannar uppe, desto mer lik blir den "All by myself"... Det är nog dags att kalla det en dag.

Men jag säger bara det: de första två takterna är magiska!

/Elin

1 kommentar:

Vilse sa...

Åh!! De första två takterna är magiska... Förstår känslan precis, njuter å dina vägnar. Sugen på att lyssna! Kram och gonatt.