söndag 25 november 2012

Sedan ägnade jag en stund av lördagskvällen på huk framför toalettstolen

Här följer en kort uppdatering av en ledig lördag:
Vi sov ganska länge. Det var rätt skönt.
Sedan var idéen med att äntligen gå på Hallwylska muséet inte så originell som vi kanske förställt oss. Efter fyrtio minuter eller så i kö kom vi äntligen in, fick en rundtur av något stressad guide, klämde oss fram mellan människorna för att studera resten av huset på egen hand och – naturligtvis, dräkterna från Downton Abbey. Allt som allt helt underbart.


Inte heller var vi särskilt ensamma att kika på NK:s julskyltning, eller att ta en rundtur inne i själva varuhuset.
Det blev sen pizza-lunch innan vi åkte och handlade mat. Fast mest blev vi alldeles berusade av julpapper och julbak och hyacinder.
Hyacinterna, ja...
Det sägs att man kan spola bort jorden och sätta dem i vaser istället. Och visst blev det himla vackert. Men idéen med att spola ner jorden i toaletten istället för i trädgården (eftersom man bor i lägenhet på andra våningen) var mindre smart. Tips: gör det inte. Det är så förnedrande att sitta med plastpåsar på händerna och skopa upp alla småstenar som vägrar spolas ner i rören.

/Anna

3 kommentarer:

Vilse sa...

Uuunderbara klänningar! Älska Downton!

Och tack och lov ändå att det var hyacinterna som tvingade dig till denna förnedrande syssla. Jag vet ännu mer förnedrande saker man kan göra på huk framför toan så här års. Det vill man helst låta bli.

Kära Syster sa...

Vise: Hehe. Men jag hade på riktigt svårt att hålla mig från att grina. Är så fruktansvärt äckelmagad och när jag förstod att min man skulle vägra hjälpa mig, var jag tvungen att sitta och ångestvagga en stund. Sedan tryckte han tjänstvilligt plastpåsar över händerna på mig och säkrade med gummisnoddar. Och han nöjde sig förstås inte med att stå och heja på, han knäppte kort också medan han fnissade hejdlöst. Jag ser sannerligen förtvivlad ut.

Hepp.

/A

Vilse sa...

ASGARV! En sådan man du har! Här hade det lätt gått till tvärtom kan jag säga.

Börjar kännas som att det hade varit roligt att träffa den där mannen. Kram!