tisdag 4 december 2012

Adventskalender och annat som ligger i tiden

Så här långt in i december tror jag aldrig att det har gått förut innan vi har julpyntat. Men Fotografen var borta hela helgen, jag jobbade och så var det med den saken. Ändå rätt snopet att inte ens ha tänt första ljuset i adventsljusstaken. Eller adventskalender! Här finns ingenting sånt. Tur att vi bakade lussekatter förra helgen och att jag kämpade på med de små hyacinterna som börjar slå ut nu.

Författarcoachen Ann Ljungberg slår i alla fall på stort i år igen med sin virtuella adventskalender med skrivtips, skrivövningar och en tävling varje dag fram till jul där man kan vinna fin-fina skrivarrelaterade priser. Inte ens den har jag hunnit upptäcka ordentligt, men första bidraget är i alla fall inskickat nu.

Men jag börjar inse att jag med den här takten kommer vara sjukt oförberedd på julafton. Måste nog skynda mig med att få igång adventsstöket så själva höjdpunkten i december inte kommer som en chock...

/Anna

Inga kommentarer: