onsdag 5 december 2012

Men det kan bli för mycket muskot

Nuförtiden (igår och idag, alltså) dricker jag obscena mängder kardemummakaffe. Det verkar också som att jag är insnöad, inga konstigheter. Andra saker jag gör: knarkar Erin Morgenstern's fenomenala blogg. Från början alltså. För att det är ett år sedan (mer? mindre?) sedan jag läste hennes The Night Circus och jag älskade ihjäl den och har haft hennes ord på hjärnan sedan dess. Nu har jag värre cravings än någonsin på hennes formuleringskonster och eftersom hon bara har skrivit en bok än, läser jag allt annat av henne. Och älskar rubbet.


Dessutom skriver jag. I rasande tempo, men inte fort nog. Helt nya scener, en helt ny bok och jag blir galen över att det tar en sådan tid. (Mailar sporadiska utdrag till Strumpan och kräver omedelbar respons som uteblir.) Då är det mycket tillfredsställande att se att det åtminstone blir en bättre text den här gången.

Jaha och nu är jag sen igen. Ska in till stan i ovädret och innan dess vore det bra om jag duschade och klädde på mig. Håret får uppenbarligen vara otvättat en dag till. Det matchar den virriga hjärnan under.

Försöker få hushållssysslor gjorda som att diska, tvätta och släppa ut luften ur Strumpans födelsedagsballonger som fortfarande hänger kvar och börjar se lite skräpiga ut. Var i alla fall ordentlig och ställde in kardemummaburken i skafferiet förut när jag torkade av köksbänkarna och då passade muskoten på att rymma. Fick väl nog. Himla typiskt, nu måste jag komma ihåg att köpa ny muskot och den informationen kommer nog inte fastna i hjärnan. Det luktar trevligt här hemma i alla fall.


/Anna

3 kommentarer:

Vilse sa...

Skriver du? I rasande tempo? En helt NY BOK?? Iiiiiih, vad spännande! Bara så här tvärt kastar du dig över något helt annat??

Kära Syster sa...

Nejnejnej, det är samma gamla bok, men i väldigt ny tappning. Version 5, men lite mer 2.0 om man säger så. Inte bli orolig nu Vilse. Allt är som vanligt. Fast ändå inte förstås:)

/A

Vilse sa...

Oj, okej, då förstår jag. Omskrivningar av samma bok i helt ny tappning är lite av min personliga specialitet. Jag känner till njutningen som bor i att se en älskad berättelse plötsligt gestaltas som den borde sett ut hela tiden.

Lycka till!