måndag 10 december 2012

Nobeldag

Det är märkligt blått ute idag. Jag är glad över att adventsprydnaderna äntligen kom fram i helgen, de är små ljuspunker i all sin brandgula prakt.

Kyrkan spelar stilla natt och önskar sig nytt tak och fred på jorden. Stjärnan hänger snett som alltid, gäckas för att den kan. Fågeln har slagit sig till ro i mossan.




Här någonstans pågår också en kamp mellan mig och mitt manus. Eller mellan mina tankar om manuset och de formuleringar som faktiskt blir. Det syns inte på bilderna. Men det är så svårt att låta bli att se kritiskt på det som uppstår av de tangenter mina fingrar väljer. Men jag försöker. Gör mitt bästa för att gasa på och få ner ord, stycken, avsnitt och kapitler i dokumentet. Hålla samma tempo uppe som förra veckan. Utan att tänka det minsta på litteraturpriser.

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Inte en tanke! =)

Heja dig som skriver fokuserat och låter flödet få ha sin gång. Först kreativitet, sen kritik. Helt rätt.

Själv har jag inte skrivit ett ord på tre dagar utan helt fastnat i jordiska göromål, men jag har dagdrömt ack så mycket mer och börjar få totalkoll på kapitel 8 och 9. =)

Kära Syster sa...

Bättre att dagdrömma innan istället för när man sitter där med manuset och tycker att någonting borde komma ut.

Tack för sporren, den fick mig att skriva klart kapitlet innan jag tog tupplur på soffan. Nu kaffe och nästa kapitel!

/A