fredag 7 december 2012

Popcornfåglar

Strumpan är hos mig och fredagsmyser. Vi kollar Inside Actor's Studio, diskuterar Liam Neeson och... äter några popcorn.
Vi försöker avgöra vilken favoritfilm vi har av nämnda skådespelare, men det går ju inte. Han har gjort alldeles för mycket. Så här års kanske man ändå väljer Love Actually (2003).

I övrigt händer inte mycket. Vi diskuterar skådespelande i allmänhet och berättande i synnerhet (mitt manus, that is...). Fågeln har landat på popcornbägaren och det är ett fredagstecken så gott som något.


Och så måste jag komma ihåg att jag ska jobba i butiken i morgon. Det är inte lätt att minnas sådant när de ringer och frågar en fredagskväll och jag förutom att ha munnen full med popcorn har en nyöppnad låda med gröna kulor.


/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Love Actually och Les Miserable på första plats. Rösten som Alsan kommer högt upp, trots att det bara var rösten.

Den där fågeln, den är... intriguing, somehow.

Ha en mysig kväll!