måndag 3 december 2012

Vi är inte bara arbetskollegor, vänner och systrar. Vi bloggar ihop också.

Det här med att Lillstrumpan har börjat jobba i samma butik som jag medför några saker. Till exempel att vi fick gå på samma julbord. I år bjöd företaget oss till Julgalan i Friends Arena. Det bästa med det var genomgången av hur man egentligen dansar Gangnam Style. Och Danny såklart. Kanhända skrek jag lite för högt när han passerade vårt bord. Men det var han värd.

Friends Arena från högsta punkten på läktaren. Mäktigt. 
Folk jag jobbar med. Och några jag inte jobbar med.
E, M och så D förstås.
En alltigenom otroligt påkostad scenshow.
Lillstrumpa bodde hos mig hela helgen och därmed behövde ingen av oss ta oss hem på egen hand mitt i natten. SL bjöd på en osedvanligt vältajmad åktur hem med två byten där inget av dem innebar längre väntetid än två minuter. Vi hann sova några timmar innan det var dags att infinna sig i butiken igen och vi bestämde oss för att promenera till stan för att vädra oss en aning.

En kyrka den första advent.
Båtarna vid stadshuset.
Nu är det lite tomt här hemma, sedan Lillstumpa tog med sitt pick och pack (förutom pyjamasbyxor, mjölk och en fil som hon glömde) och lämnade mig. Jag trodde nog att jag skulle bli lite trött på henne. Jag trodde fel.

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Åh, och jag saknar dig också! Och glögg och julskum och resten av Big C!

/E

Kära Syster sa...

Komsi, komsi!

/A