fredag 18 januari 2013

Å andra sidan: Varför göra idag det jag kan göra på måndag?

Det verkar inte bättre än att vi är sjukt synkade, min syster och jag. Fast vi hanterar förstås januarisegheten lite olika. Medan Elin piskar igång sig, lutar jag mig istället tillbaka och tillåter mig ta det lite lugnt en stund till. Ingen idé att blint rusa framåt innan man riktigt vet var man är på väg, tänker jag.

Och nu när jag avstyrt två saker som stod på dagens agenda till på måndag (vilket för övrigt är en mycket bättre dag att ta itu med nämnda saker), kryper jag upp i soffan och skriver ett kapitel till.

/Anna

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Skillnaden är väl lite att du har jobbat medan jag har haft jullov... Förbenade jullov!

/E

Kära Syster sa...

Ja där jobbade vi sannerligen lite olika.

/A

Vilse sa...

Åh. Ett kapitel till. *njuter av tanken* Har man slitit som du under hela julen och allt vad det är, ska man verkligen skjuta på praktiska detaljer till förmån för skrivande så mycket det går. Inget tal om saken!