torsdag 10 januari 2013

Ångesttider

Jag ska söka till musikhögskolan. Ja, igen. Jag tror fortfarande att chansen är ganska liten att komma in, men man kan ju prova? Jag tror att jag har bestämt mig för att bli musiklärare om jag inte kommer in på musiker. The sound of inevitability osv. Men, den stora frågan just nu, hur ska jag prioritera vilken skola jag söker? Listan just nu ser ut:

Stockholm
Malmö
Piteå
Örebro

Varför finns inte Göteborg med, undrar ni? Jag är ledsen, alla göteborgare, men det ligger bara på fel sida om allt. Dessutom är chansen att komma in där ganska mikroskopisk (tror jag, allt bygger på antaganden), så det känns inte värt tågbiljetten för att göra antagningsprovet. Och annars? I Malmö finns den överhängande risken att bli skjuten (fast det gör det ju tydligen i Stockholm också), Piteå ligger typ på Nordpolen (fast har en fantastisk utbildning har jag hört) och Örebro har jag dålig erfarenhet som stad, även om skolan känns ny och fräsch. I motsats till Stockholm, som har den sunkigaste musikhögskolan ever.

Nej, hörni, jag har fem dagar på mig att älta det här. Jag återkommer.

/Elin

6 kommentarer:

Unknown sa...

Piteå, 15 mil från mig. Norrsken på vintern, sol dygnet om på sommaren. Kallt på vintern - ibland. Ofta stekhett på sommaren. Tydliga årstider. Vad mer kan man begära?

Vilse sa...

Artisten i Göteborg som är så fin får inte vara med... för att de är dumma, eller hur var det? Vi var ju där! Men det är okej, jag tar det inte personligt. Inte när du har släkt och vänner på alla andra håll. Dessutom har jag hört att västkustens väder suger. Har jag aldrig märkt.

Hursomhaver, jag önskar verkligen att du kommer in, hur än listan landar!!

Kära Syster sa...

5 poäng till piteå, alltså. Intressant. Och tack, Vilse!

/E

Kära Syster sa...

Du var inte lite hård mot våra landsändar, Strumpan. Tur att de verkar ta det bra, både i norrändan och bakändan... HAHAHAHAHAHA!

/A

Vilse sa...

Ööö, Göteborg är väl Sveriges framsida, eller? =)

Suzan sa...

Malmö, vår tidigare, schyssta vegohak och folk som pratar roligt!