lördag 19 januari 2013

Ledig lördag

Strumpan har svettats i butiken (föreställer jag mig), jag var på upptäcktsfärd i vinterland och önskade att jag hade satt på mig långkalsonger. Minus arton stod termometern på som lägst. Fast vi åt semlor till lunch och satt mest i värmen i bilen, så jag klagar inte.


Sedan gjorde jag mitt bästa för att fylla min iPhone med rimfrostträd, det var jag knappast ensam om. Man måste det när det är så vackert ute att man inte vill blinka.


Nu försöker jag bli varm igen med dubbla lager tröjor och tjocksockar. Och så har jag äntligen gett efter  för Fotografens tjat om att titta på Hell on Wheels. Två avsnitt av två säsonger so far...


/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Ser att du använder rikssvenskan här. På modersmålet heter det väl bara sockar? =)

Låter som en härlig dag!

Kära Syster sa...

"Tjocksockar" hör till mitt modersmål, liksom hårdbröd och.. nja, kommer inte på nåt mer exempel såhär. Norrländska, that is:)

/A