lördag 12 januari 2013

Skrivprocessen

"Det är bra att ha tråkigt", sa alltid mamma när jag var liten och gick runt och suckade över alltings poänglöshet. Jag vet än idag inte om det stämmer, men min uttråkade hjärna har till slut slagit över i kreativitet efter två dagar av att inte ha varit särskilt efterfrågad.

Sitter således och filar på gamla låtar som vill bli slutförda, och överraskade mig själv med att påbörja en ny när jag ändå höll på. Det kan hjälpa att jag är ensam hemma också, och kan yla i vardagsrummet bäst jag vill.

Smakprov? Okej:

"Hey little girl, don't run so fast, let me walk with you
Let's talk about all the things you've heard of, but never seen
In your youth

There are people who claim a part of your soul
and the only way to let them go
is cut the ropes with sharpened scissors, never looking back
And watch out for earthquakes, fake guarantees
speeding cars and falling trees
be sure to wear a seatbelt and your armour"

Och ja, jag har återgått till engelska. Det är Taylors fel.

/Elin

1 kommentar:

Vilse sa...

STENGILLAR! Seatbelt and armour - perfekt! När får man höra tillhörande piano/gitarrplink??