onsdag 30 januari 2013

Vill egentligen lägga mig på soffan och sova middag

I morgon bitti ska våra amerikasvenskar hämtas på Arlanda. Det är min svåger och svägerska som kommer hem från Dallas ett tag och på kvällen kommer Fotografens alla syskon hem till oss på middag. Alltså spenderar jag en del av den här dagen med att planera inköp, matlagning och städning. Tre personer ska sova över en natt i vårt lilla hem och det måste göras plats för alla. Att jag faktiskt inte bara utför dessa sysslor beror på att jag försvunnit ner i manuset. Härligt, men stressande. Fast snart bara måste jag ge mig ut och handla. Nya tulpaner står till exempel på listan. Mycket viktigt.



/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Lysande! Finns ingenting som sätter fart på skrivandet som när man måste städa och dona. Grattis! (Hoppas syrran kom och läste! Halva boken, yeah!)