lördag 9 februari 2013

Lördag rockar mindre fett

Av någon anledning tyckte jag att det var en bra idé att vara uppe jättesent och hänga med på bio igår (mer om filmen sen) plus dricka en mellancola. Hel. Själv. För att hålla mig vaken. Verkade smart just då.

Klockan tre i natt vaknade jag och kunde inte somna om. Sedan var det dags att gå upp och gå till butiksjobbet. Med svart flimmer för ögonen. Som en liten fluga i perferin. Min kollega döpte den till Günther. Halsen har värkt sedan jag gick upp och vid lunch svullnade ena visdomstanden. Eller alltså, tandköttet runtomkring. Sedan skar jag mig på tejphållaren och när vi bar in kassalådorna vid stängning snubblade jag så att lådan skakade till och skar upp ett jack i ena nagelbandet.

Att det var en lättnad att åka hem och äta tacos är en underdrift. Att det är ljuvligt att sitta i soffan i pyjamas och kolla på film med Lillstrumpan och Fotografen ännu än. Alltså, när jag tänker efter rockar den här lördagen lite trots allt. Får ju sova snart!

/Anna

Inga kommentarer: