måndag 25 februari 2013

Om inspelningshelg, Oscars och annat

För alla som väntat på Annas rapport från Oscarsnatten: den kommer nog när som helst. Under tiden kan jag passa på att berätta att jag såg "Argo" i helgen och jag håller helt med juryn: den var BRA. Dessvärre har jag inte sett de andra kandidaterna, så jag har ingen åsikt om huruvida de gjorde rätt val.

Själv var ju i den lilla staden söder om stan och spelade in med ena bandet (hur coolt är det, "ena bandet"?) Mycket godis åts, många dåliga skämt vädrades och en och annan ton fastnade på den digitala tejpen. Jag stannade en dag extra och jobbade lite på ett eget projekt, det var inspirerande!


Vi pratade lite om vad det är som gör att vissa låtar blir så kända och omtyckta, och hur stor påverkan det har att den som sjunger den redan är känd. Och så passade vi på att såga melodifestivalen lite, för det är det man gör. Hårt jobb att vara studiomusiker.

/Elin

Inga kommentarer: