fredag 8 mars 2013

Bästa skrivstället har allt jag behöver

Egentligen borde jag packa ner datorn och ta en solskenspromenad bort till Vasastan och caféet jag hittat där för att skriva idag. Det är ganska nytt och därmed rätt tomt.

Men det finns gott bröd att bre mackor av här hemma också. Jag har kaffebönor att mala, jag har till och med exakt samma juicemaskin (råsaftcentrifug) som de har på det där fiket. Det ligger äpplen och apelsiner och ingefära i fruktkorgen. Bara att stoppa ner. Med andra ord kan jag göra samma fika här hemma som jag skulle ha köpt på plats.

Jag är inte ens säker på att jag skulle kunna koncentrera mig på att skriva när jag väl kommer dit. Det borde inte vara några problem, man kan ju inte sitta och surfa eller springa runt och plocka med grejer när man har okända omkring sig. Då måste man verka smart. Å andra sidan vet man aldrig vad för slags människor som kan drumla in på ett café en solig fredag i mars. Det kanske blir högljutt. Och det kanske spelas dålig musik. Ja ni ser, jag har massor med argument för att inte skriva på café.

Här hemma är det städat, dammsuget och bara frukosten kvar att diska. Men det tror jag att jag skiter i.

Jag ska mala kaffe nu.

/Anna

Inga kommentarer: