söndag 31 mars 2013

Ett inlägg om påsk, tiden och... så var det något mer

Syster Yster tycker att jag ska dra mitt strå till stacken, så hon får titta på film ifred. (Förlåt, jag borde bara låtsas att det var mitt initiativ att skriva ett inlägg men jag kan ju inte låta bli...)

Efter sköna dagar i Ludvika tog jag tåget tillbaka till storstan för en riktigt sömnig söndag i butiken. INSERT tankar om tidsomställning, tex: Man borde inte behöva jobba den dagen vi går till sommartid, då tappar man ju hela poängen med att det är på en söndag, ELLER What's up med automatisk omställning på telefoner och andra apparater? När man precis har greppat konceptet med att gå upp en timma tidigare behöver man inte längre göra det. Eller... hur det nu blir.

När jag kom hem från jobbet hade påskharen tittat förbi mitt rum!


Eller så var det fina rumskompisen, man vet inte så noga. Men hon kunde minsann ge ledtrådar om vart jag skulle leta, det är ju lite misstänkt.

/Elin

Inga kommentarer: