tisdag 26 mars 2013

Final Countdown!

Hur går det med deadline? undrar ni.
Tackar som frågar, just idag har jag nästan slirat mig tillbaka på banan igen.

Idag är det också exakt EN MÅNAD KVAR.

Jag räknar med att manuset ska bli ungefär 100 000 ord långt.
Jag skriver 10 000 ord i veckan.
Jag har nyss passerat 80 000 ord, på söndag ska jag vara uppe i 90 000 ord och sedan är det bara en vecka kvar. Efter det har jag ett par veckor på mig att göra grova ändringar, försöka skapa mig en bild av dramaturgin i stort, karaktärernas enskilda resor och hur alla detaljer i berättelsen bättre kan fördelas för att det ska bli en jämn upptrappning. Ja, det är helt riktigt. Det är mycket jobb kvar.

Men först ska jag skriva 100 000 ord. Det där andra räknar jag iskallt med att Elin hjälper mig med att styra upp.

/Anna

6 kommentarer:

Kära Syster sa...

Var det någon mer som reagerade på att Elin ska läsa 100 000 ord på "ett par veckor" (inklusive tid att leverera kritik)? Fast det är klart, jag kan ju inte säga att jag har så mycket bättre för mig.

/E

Kära Syster sa...

Eller hur?! Vi tänker så lika... :)

/A

Kära Syster sa...

Eller hur?! Vi tänker så lika... :)

/A

Vilse sa...

Hahaha, men Elin det gör du väl sååå gääärna för manuset är ju sååå bra och du har ju inte aaaaaalls hunnit tröttna på det (säger hon och hoppas att hennes egna stackars utnyttjade systrar känner likadant).

Anna: Du är grym! Mål och delmål och plan och deadline. Görproffsigt.

Kära Syster sa...

Tack Vilse! Och här inser jag någonting: Fuskigt med att ha flera systrar att slita på:)

/A

Terése sa...

Heja heja!

Jag önskar dig ett purple flow.

/Tette