måndag 11 mars 2013

Slut som artist. ...ELLER?

Hemmadagar för Elin brukar innebära att det ligger gitarrer, skrivblock och kaffekoppar lite överallt. Jag blir inspirerad bara jag tänker på det.

Så nej, jag kom inte in på musikhögskolan. Någon av dem. Idag skulle jag egentligen infinna mig på KMH för det sista provet, men jag mailade återbud. För att jag tappat tron på mig själv, trodde jag först, men sedan insåg jag att det handlar om att jag vill behålla den lilla tro jag har kvar. Man vet aldrig, den kan komma till användning.

Fuck it, tror jag nästa låt får heta. Jag känner ett behov av arga, onyanserade ord.


/Elin

2 kommentarer:

Vilse sa...

Ibland vill man krypa in under en filt, ibland vill man använda arga, onyanserade ord, ibland både ock samtidigt.

Hade önskar något annat för dig.

Kära Syster sa...

Men det är ju sådär konstigt med livet, oftast blir man som mest nöjd med det man inte hade önskat sig. Fast det vill jag inte komma fram till riktigt än, ska vara onysanserat arg ett tag till (så konstig, den här impulsen att vända allt till det positiva så fort någon beklagar?).

Tack för stödet!

/E