måndag 25 mars 2013

Våffeldagar

Alltså det här med helger, jag tycks inte riktigt hänga med där. Jo jag upplever dem och så, men det är dåligt med bloggande om dem och det är tråkigt för ibland gör jag en del roliga grejer på helgerna som är fint att se tillbaka på dagar som är mindre lyckade.

Nåväl.

Den här helgen var helt okej. Jag jobbade i butiken och för ovanlighetens skull jobbade Strumpan också eftersom hon hade bytt helg med någon. Annars har vi hand om olika helger, vi är rörande överens med vår chef om att det blir bäst så. Alltså var det en ovanlig grej och rätt kul att få jobba ihop. En annan rolig grej med att jobba i butik som säljer elektriska köksprylar helgen innan våffeldagen är att det står en dam och gräddar våfflor i butiken för fulla muggar. Är man smart (som jag) tar man med sig soppa till lunch och kompletterar våfflorna med. För alltså, jobbar man med att sälja våffeljärn ingår det några våfflor, det är så det funkar.


Andra butiksrelaterade saker jag tänkt på är att jag blir så himla nöjd när kunder köper det jag säger åt dem att köpa. Av den enkla anledningen att jag vet att de kommer att bli så himla nöjda. Kan inte med ord beskriva hur skönt det är att vi inte har provision på det viset. Jag talar för varor jag vet är bra och fungerar och är jag tveksam till något säger jag det. Skulle inte kunna jobba med provision.

Efter jobbet i lördags åkte vi och grattade en kompis på trettioårsdagen. Blev mycket nöjd med den påskiga paketinslagningen. Vad han fick? Cirkeln och Eld!


Fast nu gled jag lite från ämnet.

Jag ligger efter med skrivbetinget sedan helgen, det är surt. Är nästan ikapp nu, manuset innehåller för tillfället drygt 81 000 ord. Om jag ska ligga i fas borde jag vara uppe i 82 000 ord innan den här dagen är slut. Får se lite hur det blir med det.

Men nu gled jag visst från ämnet igen.

Våfflor ska det såklart handla om.

Vi började dagen storslaget, Strumpan och jag. Satt på hennes balkong och åt inte våfflor, men väl pannkakor med massor av tillbehör. Det var mycket fint.


Sedan satt jag i hennes soffa och skrev tills jag blev bjuden på lunch (falafel med massor av tillbehör). Det var också mycket fint.


Till middag blev det våfflor, Fotografen gräddade och jag sa okej då, jag äter väl mer våfflor om det ska vara nödvändigt. Det blev dinkelvåfflor med gräddfil, rom och rödlök på. Så nu är jag rätt nöjd. Har liksom gjort det här med våfflor så det räcker för ett tag. Kanske ett år till och med. Eller, som en kompis sa i helgen: tills nästa gång en vän berättar att hon är gravid. För då är det dags att äta våfflor igen!*

/Anna

*Kom igen, Våffeldagen – Vårfrudagen – Maria bebådelsedag. Man äter våfflor för att fira graviditet. Duh!

1 kommentar:

Vilse sa...

Oj, en sån massa våfflor! Så ska det firas. Känns skönt att någon gjorde det ordentligt eftersom vi bangade igår av den enkla anledning att vi käkade våfflor mest hela helgen och förra veckan. Vi tog ut det hela i förskott. Busigt, jag vet.

Oroa dig inte för de tusen orden. Du jobbar på hur bra som helst, okej? Ibland går man på trettioårsfest eller till jobbet. Sånt händer. Sånt måste få hända. Du kommer ikapp. Kram!