onsdag 24 april 2013

Kategorier av musiker jag faller för, i fallande ordning (SOM ni har undrat!)

  1. Trummisar. 
  2. Jazzpianister
  3. Gitarrister.
(Varför det blev en punkt efter första och sista men inte den i mitten? Vem vet? Hur skriver jag saker över huvud taget?) 

Jag har än så länge inte träffat på en enda basist som fått mig kväsvag. Sorry, basisterna. Sen finns det såklart mängder av andra instrumentalister, som spelar tuba, harpa, kyrkorgel, näsflöjt och vem vet vad, men så här på kvällen och på bloggen erkänner jag mig vara ganska stereotyp i min smak.

Trummisar alltså. Så hett.

/Elin

5 kommentarer:

Kära Syster sa...

Hahaha! Näsflöjt! Knappast hett va?

/A

Vilse sa...

Vad jag undrar är vad de stackars jazzpianisterna gjort för fel för att konkurreras ner av trummisar? Kan inte riktigt se det.

Sen undrar jag hur jag slutade med en civilingenjör. Kanske snäppet bättre än näsflöjt i alla fall.

Terése sa...

Men hallå?!?

Gitarrister. #1

Med vänlig hälsning, hon som har gängat sig med en. ;-)

Kära Syster sa...

Jag lovar, jag ska definitivt utveckla ämnet vidare. Det finns så mycket att prata om.
(Dragspelare, banjomän, kanske till och med dirigenter? För att inte tala om kategorier av gitarrister, med eller utan tatueringar til exempel...)

/E

Vilse sa...

Åh! Nu blev jag intresserad. Vilket är bäst, anser fröken Elin, med eller utan tatueringar? Och dirigent! Det låter nåt det. Kram!