fredag 12 april 2013

När alla krafter sjunkit ner till fotsulorna och man ändå förväntas prestera

Jahapp.

Nyss tog jag bilen in till stan för att hämta en trave böcker av en författare som jag ska göra rolig grej med lite senare i vår. Kan såklart inte säga vad, men jag ska berätta det viktigaste:

Eftersom det är fredag och lunchtid fanns det inte en enda parkering utanför förlaget. Efter sedvanligt omkringcirklande slutade det med att jag ställde mig på handikappruta och rusade. RUSADE.

Hämtade böckerna och rusade tillbaka. RUSADE.

Ännu mer stressande mitt-i-staden-körning-i-galen-fredags-trafik och jag tog mig hem.

Benen skakade när jag gick uppför trappan, armarna var lealösa och hjärnan alldeles tom. Vilket bara betyder en sak: it´s the most wonderful time of the month.

TGIF! Och att det finns iskall jordgubbsdryck.

Vad skulle det här inlägget handla om egentligen?

/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

En motvals dag, alltså. Urk.

Det är rätt sunkigt här borta också. Drabbades av ett uns konstruktivt tänkande en stund, men nu känner jag mig rätt sunkig igen. Medan du bröt mot lagen och rusade runt så satt jag på rumpan och undrade hur klockan bara kunde vara två när det kändes som att den borde vara sju. Är det helg nu eller nåt?