onsdag 24 april 2013

Som ett brev på posten... del 3 och del 4

Jorå, det har fortsatt att landa mystiska vykort på min hallmatta även efter helgen. (Här är första delen, här den andra, för den som missat...)

De skickas fortfarande från avsändare jag inte känner igen handstilen på, även om jag nu tycker mig kunna se att några av handstilarna liknar varandra. Som om samma person försöker skriva på olika vis. Men jag kan ha fel.

De stora siffrorna i tusch som är all information korten innehåller, blir lägre och lägre i tal. Jag börjar fundera över vad som händer vid 0.

En annan likhet mellan korten är frimärkena (att jag inte tänkt på det tidigare!). Alla utom det första kortet som kom, har nämligen hockeyfrimärken. Det kanske betyder något.

Postens opålitlighet tar hursomhelst udden ur det mystiska. Jag tror att det är meningen att de ska komma i nummerordning.

Den här veckan kom först de här:


Sedan de här:


Och det kan ju göra den mest paranoida rätt fnissig.

/Anna

Inga kommentarer: