måndag 29 april 2013

Vill inget, orkar inget

Det står en massa saker i min kalender som jag inte tar itu med.
Till exempel måste jag skicka iväg en offert idag. Men det får vänta.
Och så borde jag plocka undan lite saker och dammsuga inför valborgsfirande här i morgon. Det får också vänta.
Jag hade lovat mig själv att ha de där frågorna till testläsarna färdiga i dag och det har jag verkligen inte börjat med. Det får vänta.
Två böcker väntar på att läsas ut innan veckan är slut. Den ena har jag bara börjat med, den andra fick jag nyss. Det kan egentligen inte vänta, men händerna orkar inte plocka upp dem.

Istället tittar jag ut genom fönstret, konstaterar nöjt att det är fint väder igen och sätter igång den tredje romantiska komedin för dagen.

Det är en sån måndag.

Att det kommer bli en lång natt med sista-minuten-panik där jag skakar av trötthet ignorerar jag förstås.

/Anna

5 kommentarer:

Kära Syster sa...

You and me, sis! You and me.

/E

Kära Syster sa...

Men det är fuskit! Du har ju faktiskt jobbat i helgen...

/A

Vilse sa...

Kram på er båda. Hoppas tisdagen blir en bättre dag.

Villeosagamamman sa...

Jag får upp Tranströmer i huvet: "Almanackan fulltecknad. Framtid okänd". Den ger jag till dig på lärarvis som en liten present att använda nästa gång almanackan är full och du behöver en ursäkt. Så kan du känna dig kulturell och poetisk när du pustar ut med gott samvete. Eh?

Kära Syster sa...

Tack lärarn!

/A