fredag 17 maj 2013

Hej från förproduktionen av en bokvideo

Nästa vecka ska jag göra någonting helt sjukt spännande. Nämligen filma bokvideo till Simonas nya bok De Skandalösa. Boken är svinbra (japp, jag har förhandsläst!), den är en mycket bra avslutning på triologin. Den utspelar sig i slutet av 1600-talet och det har varit lite av en historielektion att rota fram alla attribut som kommer att behövas. Förra veckan var vi på guidad tur på Skokloster slott. Igår fick jag hjälp av proffsen på SVT:s kostymförråd med att hitta rätt sorts kläder. Idag har jag spenderat ett par timmar i rekvisitaförråden med det huvudsakliga uppdraget att hitta elektrisk eld till öppna spisar och batteridrivna stearinljus. Jag tror att jag kan lova att det kommer att bli magiskt fint. Om inte annat så för att bokvideo måste vara den bästa kombinationen ever: böcker och film.

Inte mindre än två fuskbrasor till höger om lådan med jox.

/Anna

3 kommentarer:

Manne Fagerlind sa...

Coolt! Lycka till!

Vilse sa...

Man är borta i två dagar och hela Kära syster exploderar med coola nyheter: Bokvideo och mingelfest! Ser jättemycket fram emot att se videon. Kram på er!

Kära Syster sa...

Manne: Tack, det kommer att bli legendariskt!

Vilse: Eller hur?! Jag vet liksom inte hur jag ska hinna blogga den här veckan, har lagt väldigt mycket på min tallrik om jag säger så. Men det ska gå!

/Anna