onsdag 12 juni 2013

Det här med att dygna

Inte förrän jag slutade i butiken i kväll, typ halv sex, vågade jag erkänna för butikschefen att jag faktiskt inte sovit mer än två och en halv timme i natt. Det är helt sjukt, men det gick. Varför jag var uppe hela natten och inte åkte hem och sov förrän solen gått upp och fåglarna och det var ljust som på eftermiddagen i Stockholm fast tomt som efter ett zombieanfall? För att vi satt i ett redigeringsrum och klippte klart en film.

Men nu är den klar.

Jag ser också väldigt mycket fram emot den första lediga dagen sedan... april? i morgon. I min föreställningsvärld kommer det att bli episkt.

Det kom dessutom ett mess med bild på ett kontrakt som innebär att jag om allt går vägen är delägare till en tomt! Fast först ska Lantmäteriet och Länstyrelsen säga sitt. Men ändå, tomt!

Allt detta passade jag på att fira i denna sommarvarma kväll under ett releasemingel för Så Tuktas En Svinpäls av debutanten Pia Davidson. (Bisarr, spännande, läs!)


Ja, Strumpan. Det blev bra. Det blev det sannerligen.

/Anna

6 kommentarer:

Andra intryck sa...

Två timmar?? Din energi skulle man ha =)

Vilse sa...

Jag säger detsamma. Två timmar. Sånt gjorde jag när jag var tjugo. Det är jag inte längre. Men kul med releasefest! Hoi alltså. De tar sig.

Vilse sa...

Vänta lite här nu, TOMT! Det måste jag höra mer om. Ska det byggas hus eller vad?!

Kära Syster sa...

Andra intryck: Jamen jag är fortfarande i CHOCK över hur jag kunde stå i butik och svara rätt på frågor en hel dag efter så lite sömn. Ett under, är vad det är.

Vilse: Tomten är till ett sommarhus. Beläget långt från storstaden, i den del av landet där man har råd att köpa tomt...:)

/A

Vilse sa...

Grattis!! Jag gillar såna delar av landet. Skulle inte ha något emot en inbjudan dit. Nope. Jag menar Skåne behöver ju inte vara första och sista.

Kära Syster sa...

Vilse: Exakt vad jag tänker! Det kommer att bli världens bästa skrivarhängställe. Om man gillar skogen. Och det gör man ju! Stället ska bara byggas först... men sen är du välkommen!

/A