torsdag 13 juni 2013

Episkt, jag sa ju det!

Eventuellt är jag så sprallig över hela grejen att sitta på bibliotek och läsa igenom mitt bokmanus med kaffe och smågodis nära till hands att jag har lite svårt att koncentrera mig. Dessutom har jag ätit lunch med Strumpan och fikat med min bibliotekarie, så dagen kunde inte varit bättre. Jo, förresten. Jag kunde ha varit piggare. Men lite slumrande i biblioteksfåtöljen har nog rått bot på det. Och så finns det ju smågodis nu, sa jag det?


Stövlarna har jag sparkat av mig, iPaden ligger i knät. Jag har inte ens tagit mig igenom en femtedel och anteckningarna kring saker jag vill ändra börjar bli plågsamt många.

Men bibliotek! Manus! Kaffe! Godis!

/Anna

5 kommentarer:

Sandra sa...

Det bästa av det bästa. Crème de la crème.

/Bibliotekarien

PS Ska jag reservera "Århundradets sommar" åt dig?

Vilse sa...

Tänk att ha en privat bibliotekarie. Strunt i det här med butler, trädgrdsmästare och chaufför. Bibliotekarie, ska det vara. Helst i ens egna, privata bibliotek.

Roligt att du får sitta med manuset igen. Själv är jag stundom less på mitt och halvt om halvt ångrar jag att jag börjat redigera igen. Men nån gång måste det ju göras.

Andra intryck sa...

Det låter härligt! Tänk, egen bibliotekarie, det lät inte illa det!

Kära Syster sa...

Alla: Älskar att vara vän med en bibliotekarie. Vad hon tycker om mig, vet jag redan. En gång, när jag messat en fråga för mycket, fick jag ungefär till svar: "Anna, du äger en iPhone!" Det tyckte Fotografen var kul, han tycker också att jag frågar för mycket. Och jag tycker att jag har för många omkring mig som är snabba på att leta information att jag inte orkar göra det själv. Kort sagt, hon är guld, lilla Sandra. Hon är inte min privata (än), men nära nog:)

/A

Sandra sa...

Vilken våg av uppskattning! :D

Säg till, Anna, när du har råd och möjlighet att anställa mig privat, så ska jag överväga att lämna min nuvarande arbetsgivare. Jag är bra på att: Köpa intressanta böcker, söka information, arrangera litterära program samt hantera olika typer av människor.

Tills dess: Välkommen åter till Sture bibliotek!