måndag 3 juni 2013

Novelldrömmar

Det var visst någon som nämnde helgen..
Själv jobbade jag i butiken och när jag inte var där, klippte jag film. Ungefär så.
När vi gick och la oss vid klockan tre i söndagsmorse var det en sådan där perfekt försommarnatt; ljust, ljummet och fåglar som kvittrade. Det kändes som om vi varit ute och svirat. Det var fint.

Veckan fortsätter idag och jag tänker lite på att jag vill skriva en novell till en tävling. Mellan telefonsamtalen för att hitta en inspelningsassistent, medan jag pillrar med logistisk planering, tänker på hur fint det vore att kunna sätta sig och helt planlöst uppfinna en berättelse som är lagom stor att passa i ramen för en novell.

Hög tid nu att fortsätta med förberedelserna inför inspelning imorgon. Vi ska till ett slott igen! Och där borde det finnas upplägg för en intressant novell...


/Anna

3 kommentarer:

Vilse sa...

Novelldrömmar brukar slå till så här års. Är det någon särskild tävling som finns i åtanke, eller är det skrivande i allmänhet som lockar? Kan det vara Upptäckt, kanske?

Kära Syster sa...

Det var nån tidning, ja. Kommer inte ihåg vilken, men det var deadline i augusti, så det kändes rimligt och bra. Ska kanske hitta länken och köra en utmaning här...:)

/A

Vilse sa...

Ja, gör det!