lördag 8 juni 2013

Prinsessbröllop ur Lillstrumpas fotoalbum

Inte en kotte i butiken idag, däremot en handfull kunder (ha! ha!). Och några fotografer, som passade på att inhandla trappstege till kortegen. Jag tog vägen förbi slottet efter jobbet:

Jag stod ett tag och trängdes med resten av Stockholm för att få en glimt av brudparet, men  sen kom jag på att jag tycker att hela grejen är ganska löjlig. Inte att de gifter sig alltså, men att tusentals människor de inte känner ska stå och titta på. Så jag gick mot tunnelbanan...
Men vad är detta? En musikkår? You've got my attention!
De ställde upp i Kungsträdgården och rev av en marsch. Dagen är gjord! Sen marscherade de vidare mot paradgatan, där de stämde upp i publikfrierier som "Stockholm i mitt hjärta" och "Love lifts us up where we belong". Tappade lite cred i mina öron, men de har ju fortfarande fina hattar.
Någon prinsessa såg jag inte, men hon syns nog bättre på TV ändå. Fin dag!

/Elin

1 kommentar:

Vilse sa...

Man måste vara lite svag för publikfrierier. Låter som att du drog en riktig vinstlott.