tisdag 30 juli 2013

Efter dvala kommer... verkligheten?

Hej hej! Här är jag igen, livs levande och sådär oförskämt utvilad efter att ha varit borta från stan ett tag. Det där med att förlora sin telefon mitt i alltihop hjälper också till, när man ändå är avskärmad börjar man strunta i allt. Ett alldeles färskt exempel: eftersom jag inte behöver komma ihåg att ta med mig telefonen ut på stan (eller till affären, bion, promenaden), behöver jag tydligen inte heller ta med mig plånbok eller hemnycklar. En bisarr slags frihet.

Men internet, bloggen, twitter. Jag saknar dem alla. Datorn fick stanna hemma när vi drog till norrland och när jag så till slut kom hem var det som om jag glömt bort hur man hanterar alla dessa former av skrivande som jag kommit att utveckla ett stort behov av att syssla med.

Kanske det blir så när man missar möjligheten att blogga om fjällvandringar, gruvturer och bastubad i månsken just när det händer. Det gör liksom dagens sysslor (väntar på åskan, tvättar kopiösa mängder tvätt) rätt meningslösa att blogga om (trots att världens största spindel ligger på rygg utanför tvättstugan, fast det nog bara är en ihopknölad tråd).

Om jag kan locka Fotografen på några sköna bilder från norrlandsresan istället för dem som gått förlorade i min telefon, kanske jag återkommer till några höjdpunkter.

Tills dess tycker jag att jag går vidare.

Jag har till exempel ett bokmanus att läsa den här veckan.
Än är det semester kvar, säger mor.

/Anna

Inga kommentarer: