söndag 21 juli 2013

Nä, men om man skulle ta och vattna bloggen lite innan den vissnar?

Tillbaks från Nyköping, där jag har sjungit/spelat på Musik i sommarkväll i ett litet kapell full av pensionärer. Fint var det! 

Och så har jag skrivit kontrakt på försäljning av lägenhet, till en ASTRONOMISK summa. För mig i alla fall, berättar jag hur mycket jag fick för en inbiten stockholmare tittar den på mig som att jag var lite dum och skrattar sedan tveksamt. ... Det räcker ju inte ens till handpenningen?

Bostadsmarknaden är ett mysterium som bygger på ojämlikhet och jag vill egentligen inte ha något att göra med den. Men när jag ändå måste det: Yey, pengar!

/Elin

1 kommentar:

Vilse sa...

Yay, pengar! De är alltid bra att ha, de där. Hoppas verkligen du hittar nytt boende så att din mystiska höst löser sig.