tisdag 27 augusti 2013

Sånt man gör en ledig dag

Går på stan, varv på varv.
Äter tre mål mat på stan eftersom man inte kommer någon annanstans.
Provar hundra klänningar till bröllop på lördag.
Fastnar i två av dem.
Köper ingen.
Blir solvarm under promenerandet.
Lånar bok man stått på kö till.
Lämnar tillbaka samma bok eftersom man bara får två veckor på sig att läsa den.
Ställer sig återigen i kön till boken (bibliotekarien uppskattade att jag borde få den i oktober och det låter bättre än idag).
Dricker öl på uteservering.
Möter Lillstrumpa på stan och tar sällskap hem. Utan bok. Utan klänning. Utan uträttade ärenden alls faktiskt.
Men med en god portion ny energi i kroppen!


/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Men surt att du inte fick nån klänning! Jag hade med glädje lånat ut den glammiga OddMolly-kjolen som jag hade på bröllopet vi gick på förra veckan, men jag vet inte, du ville ju ha en klänning. Och jag bor i Göteborg.

Vilken bok var det förresten?

Kära Syster sa...

Du är då för snäll:)

Jag hittade en som inte var som jag tänkt att den skulle vara, men jag går nog och köper den idag. Glömde liksom handla bröllopspresent, så när jag ändå är på stan så...

Boken var "Århundradets sommar" som jag tänkte läsa som inspiration för nästa bokmanus. Men som du vet håller jag på med annat för tillfället...

/A