fredag 6 september 2013

Fredag? Måndag? Vad för dag?

Lilla Mamman ringde, men jag skulle precis börja med matlagning (och var sådär lagom fredagshungrig efter att ha suttit i bilkö genom hela Stockholm city på väg hem med Sysografen) så jag bestämde mig för att ringa upp senare.

Anna frågar: varför ringer hon inte mig? Jag svarar att jag är den systern som hon måste oroa sig för, som är bostadslös och precis har börjat skolan. - Och är ute och festar hela tiden, tillägger den kära systern.

I wish! Mitt ansvarsfria studentliv håller på att drunkna totalt i heldagar på skolan, övning, rep och helgjobb. Slå upp "präktig" på Wikipedia och ni skall finna en bild av mig.

Vart jag skulle med det här? Jag har verkligen ingen aning. Jag har varit vaken sedan halv sju i morse och kommer att väckas i morgon av en annan helgarbetande stackare.

/Elin

Inga kommentarer: