måndag 21 oktober 2013

Från torra ökenvindar till regnig västkust

Helgen var fin, tackar som frågar! Jag hade föredragit att inte vara sjuk (det är jobbigt nog att sjunga apsvåra stycken utan feber), men man får ju som bekant inte alltid som man vill.

Vi i KMH:s Kammarkör var ju alltså inbjudna att delta på Körledarförbundets årliga konvent i Göteborg, så efter en lyckad konsert i Musikhögskolans konsertsal fick vi gå på fin bankett i konserthuset. Jag blev lite starstruck av min bordsherre:


Tänk er för övrigt en klassisk svensk tillställning, till exempel midsommar, där man har dukat med sånghäften för den trevliga stämningens skull. Tänk er sedan att festdeltagarna är Sveriges samlade körledare och att sånghäftet består av fyrstämmiga körsatser, så är ni där. Komplett med nördiga körskämt! Kvällen avslutades med dans till livejazzband. Förstås. 

Så ja, helgen var fin. Surrealistisk, stundtals (som hotellbaren man passerade för att komma till frukostserveringen med lädersoffor och soft jazz, ett riktigt David Lynch-ögonblick klockan nio på morgonen). Tråkig och olidlig, vissa stunder (SJ regionaltåg Stockholm-Göteborg söndag eftermiddag, ett straff för alla inblandade). Men fin.

Och här! Här kommer bilden från i fredags! Känns redan som två dagar sedan.

Lureena på Bistro Hijazz i Uppsala
Men i morgon tar jag mig rätten att vara sjuk. Ett tag, i alla fall.

/Elin

3 kommentarer:

Vilse sa...

Alltså jag går ju helt i spinn över de där sånghäftena!! Önskar man hade varit där... Kan man be o få till Skåne 2014? Och läderfåtöljerna och Lureena... Yay!!

Nu bäddar du ner dig och är sjuk minst en dag. Se till att bli ompysslad med, du får passa på innan du får egen lya. KRAM!

Kära Syster sa...

Kram!
/E

Villeosagamamman sa...

Ååå det låter ljuvligt, Elin. Sånghäftena och allsången som följde på det hade jag mer än gärna upplevt. Ja, förutom konserten förstås, eller snarare konserterNA.

Krya krya kram!
Katrin