tisdag 29 oktober 2013

Typiskt karaktärer

Såhär dagarna innan NaNoWriMo drar igång, kämpar jag med att få Urmakaren färdig. För i november börjar nya äventyr. Då ska jag äntligen klättra ner med arbetarna till en av mina favoritplatser: en gruva. Lite undrar jag vad som ska hända där och lite tänker jag att det nog visar sig. Men jag blev nyss uppmärksammad på att min huvudkaraktär saknar namn, hoppsan liksom. Den lilla detaljen borde jag ta tag i åtminstone.

Men tillbaka till Urmakaren. Ambitionen var att styra upp ordningen på kapitlen och fylla i saker som saknades vid genomläsningen. Tror ni mina karaktärer nöjer sig med det? Nix. Hittills idag har jag skrivit två helt nya kapitel. Med den här takten tänker jag att det vore bra om november dröjer framåt årsskiftet minst.

Himla tur att jag inte kan bestämma över planeringen. Det jag ser mest fram emot i november är nämligen att bli fråntagen privilegiet att skjuta på saker. Att bara köra på utan att tänka. Namnge karaktärer utan att googla först. Det blir fint.

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Ja! Det blir Gruvan!! Fyyy vad spännande, jag blir alldeles till mig.

Och var inte hård mot dig själv. Du har ju skrivit två nya kapitel, det är väl jättebra! =)

(Leker med tanken på att avsluta Nano i Sthlm. Live. Eller någon vecka före.)

Kära Syster sa...

JAAA! Komsi komsi. Jag scoutar rätt på ett café, en restaurang, ett bibliotek, ett kontor, ett stökigt hem, ett kliniskt rent hem, vadhelst som krävs för att du ska kunna skriva här. Det enda jag inte kan få tag i är en projektorbalkong i Skåne. Men annars så...

Sängplatser finnes.

/A