måndag 18 november 2013

"Bara ett kapitel till"

Jag sover så sjukt bra om morgnarna. Tyvärr. I morse ställde jag klockan på sex med ambitionen att gå upp och racerskriva i nano-manuset, men när den ringde var jag mitt uppe i en otroligt spännande dröm, så jag snoozade vidare. Jag fortsatte så ända till halv nio-snåret, då klockan alltså ringt konstant var tionde minut eller så i två och en halv timme. Och då var drömmen fortfarande en sammanhängande fortsättning på det jag drömde när klockan väckte mig första gången, ganska fantastiskt. Det är som när man inte kan sluta läsa en spännande bok, det bästa av tillstånd att vara i.

Helgen som gick jobbade jag i butiken, så sovmorgon var lite befogat. Den här dagen har jag uteslutande ägnat åt Urmakaren, jag har läst igenom allt som jag hittills skrivit i den nyaste versionen (drygt 50 000 ord) och antecknat vilka trådar som ska börja knytas i hop och vilka som ska leda vidare mot upplösningen i slutet.

Och gissa vad?! Jag blev inte uttråkad på läsningen en enda gång. Det går åt rätt håll, alltså. Hoppas att jag kan fortsätta skriva hela kvällen, för nu är det lite svårt att släppa taget.

/Anna

1 kommentar:

Vilse sa...

Vad handlade drömmen om?? Hemligt förstås. Låter helt otroligt, både snoozandet och drömandet.

Men hurra för Urmakaren! Han tickar sig fram, så att säga.