tisdag 5 november 2013

Denna dagen, en dröm

Det var lätt surrealistiskt att vakna till ett samtal med en livs levande Underbara Clara i morse. Jag var förstås vaken redan när jag satte mig på tunnelbana och buss för att ta mig till Saltå Kvarn, men det var ändå lite som att jag gick i sömnen.


Drömmorgon var konceptet och förutom att bli bjuden på världsgott från Saltå Kvarn, hade Underbara Clara bjudit in Anna Karin Nyberg, forskare i digitalt entreprenörskap. Det blev ett mycket intressant samtal om kvinnligt företagande i allmänhet och bloggande i synnerhet.



Förutom några nya bloggbekanta, fick jag också med mig en nyttig inblick i möjligheterna för en blogg (samtalet filmades och kommer att läggas ut någonstans, kanske här...). Och en generös googiebag!


Sedan knallade jag till Urban Deli på Nytorget och försökte vara författare och skriva på café, men trots att det var typ folktomt och det spelades jättebra musik gick det inte alls. Jag är inte gjord för att skriva på café. Jag åkte hem till min soffa istället, redigerade ett rejält kapitel och skrev mina ord till Nano-manuset, ka-tjing!

Behöver jag säga att det varit en konstig dag idag? Orkeslös, regning och... jag träffade Underbara Clara. Så märkligt.


Ska lägga mig nu. Hoppas lite att jag vaknar på riktigt i morgon.

/Anna

4 kommentarer:

L sa...

Näe!!! Jag dör avisdöden... Jag får nöja mig med att beundra Clara digitalt.

Kära Syster sa...

Häng på nästa gång! Det gäller bara att vara på hugget... :)

Ärligt talat var jag lite rädd att få min fina digitala bild av Clara förstörd av detta irl-event, men siddu hon är exakt lika härlig och proffsig och vältalig och vacker i verkligheten.

/A

Vilse sa...

Hur hinner du springa på sånt här roligt OCH skriva Nano?!

Kära Syster sa...

Man springer på sånt här tidigt på morgonen, fram till typ kl 9-10. Sedan har man ändå hela dagen kvar:)

Eller som Clara själv uttryckte det när klockan närmade sig halv tio: "Hoppsan, vi har visst dragit över tiden, ni som har arbeten att gå till får såklart avvika, till skillnad från oss som bara bloggar hela dagarna..."
Kul.

/A