söndag 3 november 2013

*skjuter upp till i morgon*

Ett av de allra bästa Nano-tipsen är att man oavsett vad man hinner med, åtminstone skriver någonting varje dag. Det kan man säga att jag gjort i helgen. Suttit med datorn innan butiksjobbet och hamrat fram några hundra ord. Inspirerats av andra Nano-kämpar som tydligen lyckats skriva mer kravlöst och flytande än jag.
Jag ska öva på det där, att inte låta mig hämmas av texten.
Jag ska sitta blickatilla och inte ge mig förrän kvoten är nådd.
Jag ska måla naglarna i en pigg färg så jag orkar titta på dem.
Jag ska ställa en skål med nötter intill datorn som tankegodis.
Jag ska göra en lista att fylla på med karaktärer allteftersom de uppstår.
Jag ska göra en skiss över de kapitel jag vagt planerat och som än så länge bara finns i huvudet.
Jag ska gå upp tidigt och racer-skriva tills huvudet är tomt och då skriva lite till.
Jag ska minsann ta igen det mina Nano-buddies presterat och lite till.

Måste bara sova först.

/Anna

4 kommentarer:

Vilse sa...

Yes! Ja! Oui! Så får det bli! OJ, vad vi ska ta oss i kragen här nu. Jag gillar din plan. Hoppas du sov gott för nu är nya dagen här. Godmorgon!

Kära Syster sa...

5938 hittills, men nu är ninjorna nära. Eller, jag ska nog ta och hoppa rakt in i en kärlekshistoria, det är vad jag ska göra.

Är bara lite lost eftersom jag saknar en massa väsentlig research om platsen min huvudperson arbetar på.

/A

Vilse sa...

Saknas research får man skriva många Xx och sen googla i stunder när orden tryter. Skicka iväg sporadiska mejl till danska bekanta för att fråga vilken typ av kex danskar skulle kunna doppa i sitt te och sånt. Eller vänta, det kanske var till min bok.

Ledsen. Kan inte så mycket om gruvor. Men kärlekshistoria för tummen upp! 5938 är ju huuuur bra som helst!!

Kära Syster sa...

Hehe, jag har ännu inte haft anledning att dyka ner i själva gruvan utan uppehållit mig i kringmiljöerna. Hittills ingen som jag känner mig riktigt hemma förutom en konsertsal. Men jag trycker ur mig nonsens och känner ändå att jag någonstans bland allt blaj kommer att hitta en historia. Slutar för idag, vid 6842 ord totalt. Pustar ut och låter bli att vara generad över hur dåligt det är. Det är faktiskt himla befriande att skriva hur dåligt som helst och ändå bara låta det stå kvar.

/A