måndag 2 december 2013

Ja, vad gör jag?

Här är det helt opepp.
Har jobbat hela dagen vid mitt köksbord och försöker jobba vidare ikväll i soffan samtidigt som jag tänker att jag borde ha hittat på någonting. Alternativt skaffa hund, så jag tvingades utomhus annat än den där korta svängen till Coop på lunchen.

Men jag kan gott ha det lite surt, tänker jag.

Helgen var ju helt fantastisk liksom.
Föräldrar på besök, det gick helt okej att jobba i butiken, Elin hade rolig 30-årsfest och jag har fröjdats över hyacinterna i fönstret och över en mysig första advent med promenad på Djurgården, körsång och glöggfika. Plus att jag var fin i håret mest hela tiden.

Det är fortfarande hyfsat städat och fint här hemma, ljusen lyser och allt är frid och fröjd. Då kan man inte gnälla över en trist måndag. Det vore oförskämt.

Så jag rycker upp mig och visar istället några av de bilder som Strumpan inte lagt ut (och som hon i motsats till vad hon påstår har, för jag mailade ett gäng födelsedagsbilder till henne, men det har hon kanske inte sett.)




I morgon blir det nog ett skrytigt inlägg om min nya dator.

Gonatt!

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

haha, det hade jag faktiskt glömt! Tack för att du la ut bilderna. Älskar tårtan. Och i morgon är en annan dag.

/E

Vilse sa...

Fin tårta!! Mysfaktor överallt. Härligt med lyckat firande.