lördag 11 januari 2014

Hej från en exceptionellt fin lördag

Det är skrivarstuga hemma hos Strumpan idag. Jag kom hit i förmiddags och serverade sen frukost och sedan satte vi oss att skriva. Strumpan sitt musikhistoriearbete, jag mitt Urmakarmanus. Det har dock smattrat väldigt lite från mitt tangentbord eftersom arbetet än så länge går ut på att läsa allt som hittills är skrivet och det är ungefär långt som en kort roman och jag läser väldigt långsamt. Desto mer låter det från Strumpans dator. Hon spelar musik också, beroende på vilket århundrade hon skriver om så det är fint. Nu, såhär efter lunch och snöpromenad är det dags för te och praliner och pass nummer två. Jag har inte ens kommit halvvägs, men det är ändå obeskrivligt underbart att vara igång. Från Strumpans Spotify: Wagner.

Allt man behöver
/Anna

1 kommentar:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Åh, det låter verkligen som en superfin dag! Kul att du är igång med redigerandet igen! Och inte så dumt att toppa alltihop med en Scrabblevinst. :-)

/L