torsdag 23 januari 2014

Sista anhalten

Efter att samtliga köksskåp, kylskåpet, garderoben, klädkammaren, vardagsrumsskåpen och badrummet fått sig en genomgång är det nu dags för kontoret. Oj, som jag gjort allt jag kunnat för att förhala detta. Men igår tömde jag ur skåpen ovanför skrivbordet och nu försöker jag alltså bringa ordning och reda bland alla papper. Jämfört med rensa ut gammalt porslin och urtvättade kläder blir man KONSTIG I HUVUDET av att rensa papper. För man måste ju läsa allt som står på dem och vips har man rest tillbaka i tiden fem-sex år när man höll på med universitetsexamen och åtta-tio år när man gjorde sina första stapplande försök att skriva en hel roman eller ett helt filmmanus. Det är SÅ MYCKET SKRÄP och jag får ångest av att hantera det. Vill dessutom inte lägga dessa papper i pappersåtervinningen (tänk om en g r a n n e råkar läsa!). Vill mycket hellre göra en brasa på innergården och elda upp allt.

Var bara tvungen att säga det.

Nu ska jag rensa alla pärmar som har med ekonomi att göra.

Hepp.

/Anna

Inga kommentarer: