onsdag 19 februari 2014

Om att fira (inte så pepp inlägg som det låter)

Jag hade två saker att göra idag, som jag har oroat mig för i en vecka. Den ena fick mig att ligga vaken halva natten och drömma konstiga drömmar andra halvan, och min första tanke när klockan ringde var att jag längtade hem. Faktiskt, ända sen i måndags har jag längtat efter att komma hem onsdag eftermiddag.

Men när jag satte mig på tåget hem idag? Kände jag mig bara trött. Utpumpad. Ingen glädje, ingen seger. (Fast båda sakerna gick fenomenalt bra, might I add.) En god vän till mig understryker ofta vikten av att fira bra saker när de händer, så man inte bara rusar vidare i livet och aldrig känner att man åstadkommer något. Men hur gör man?

/Elin

1 kommentar:

Vilse sa...

Men vad spännande det här låter. Du oroade dig, mycket till och med, och sen klarade du av det riktigt bra. Klart du ska fira! Semlor med syrran låter som en perfekt grej i mina öron.