onsdag 19 mars 2014

...och så blev internet segt

Jag tänkte att vi kunde prata lite om vädret i brist på annat. Och som illustration skulle jag lägga in en bild från idag när jag körde in till stan när det snöade som värst. Alternativt kunde jag filosofera lite över det här med att våren tydligen ångrat sig.

Ni fattar. Nivån. Och så tar det flera långsamma sekunder att ladda om en sida på nätet och det orkar jag inte, så ingenting av ovanstående blir sagt.

Kanske lika bra. För egentligen borde jag blogga om berättarperspektiv och tempus. Om hur arbetet med Urmakaren går upp och ner, men i stadig takt framåt. Nu kan jag inte det, det vore nämligen lögn. Och jag vet inte riktigt, men det är kanske bara snäppet bättre att tala om vädret än att ljuga?

Men när internet är långsamt, tar man den korta vägen till färdigt utkast, det är så sant som det är sagt.

Babel? Var det någon som sa Babel?

/Anna

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Eller hur, det finns bara ingenting att blogga om? Jag vill åka på semester.

/E

Kära Syster sa...

Hehe, fast för mig är det ju tvärtom. Jag har massor jag vill blogga om, men ingen hjärnkapacitet att formulera mig. Och så spottar man ur sig trams sent på kvällen istället. Tycker du sköter dig fint, dock. Keep going sis´!

/A

Kära Syster sa...

Hehe, fast för mig är det ju tvärtom. Jag har massor jag vill blogga om, men ingen hjärnkapacitet att formulera mig. Och så spottar man ur sig trams sent på kvällen istället. Tycker du sköter dig fint, dock. Keep going sis´!

/A