måndag 10 mars 2014

VFU: dag 6

Idag har jag i n s p i r e r a t tre stycken klass nior. Jojomen! De har precis påbörjat projekt skriva egna låtar, så min handledare tyckte att jag skulle berätta lite om hur jag tänker när jag skriver. Jag berättade om att växa upp i Ludvika (jag kan ha jämfört det med Engelsfors-triologin, så att de skulle få rätt känsla), om att helt plötsligt inse att man kan något man alltid velat kunna och såklart, om Låtskrivarmånad. Jag pratade också om att bejaka idéer och att ta något "så länge". Och så spelade jag en låt för dem! Så de fick höra att jag faktiskt vet vad jag pratar om.

Om jag var nervös? Gissa. Men så sjukt trevligt var det, och de var så himla fina allihop. Satt alldeles tysta och lyssnade (vi snackar 15-åringar i grupp), och applåderade efteråt. Och sen satte de sig och skrev låtar. Man vill ju bara stoppa ner dem i fickan och ta hem dem allihop.

/Elin

1 kommentar:

Vilse sa...

Stoppa ner dem i fickan - det är vad jag alltid säger om elever som jag älskar! ÅH vad glad jag är att du fick uppleva det idag och dessutom prata om din egen kreativitet. Låter uuuuunderbart. Spelade du nåt man hört?