fredag 7 mars 2014

VFU: dag fem

- Är det du som är praktikanten?

Efter att ha famlat i mörkret som outbildad musiklärare i fem år är det helt u n d e r b a r t att nu få gå vid sidan om, titta på, insupa. Se att det kanske inte är jag som är kass, utan att jag gjorde ett bra jobb under ganska kassa förhållanden. Min VFU-skola har en musiksal, bara en sån sak! Det gör ju lite skillnad, faktiskt. Och känner jag att jag har en ny längtan efter att jobba med barn? ... Nja, så långt ska vi kanske inte dra det. Fast de är ganska fina. Jag ser fram emot gymnasiet.

/Elin

2 kommentarer:

Vilse sa...

Yay!! *skuttar upp och slår klackarna i varann*

L sa...

Jag läste att din VFU-skola har en musikal och tänkte tillbaka på mina år i gymnasiet där de som gick estet var de coolaste katterna i hela skolan och årets händelse var när de varje vår avslöjade vilken musikal de skulle sätta upp det året. Håhåjaja...

Föga förvånande spelades huvudrollen av skolans snyggaste kille, Martin. Varje år. (Iaf de tre åren han gick gymnasiet.)