onsdag 16 april 2014

Att jobba hemifrån

En av de grejer mitt nya jobb (okejdå, min nya chef om vi ska vara petnoga) var skitstolt över när jag började var hur v i r i t u e l l  deras arbetsplats är. Fatta, sa de nöjt. Du behöver inte ens komma in till s t u d i o n för att jobba. Du kan jobba varsomhelst!

Å typiskt, sa jag.

Som sedan länge tröttnat på att jobba hemifrån.
Som sökte nytt jobb för att jag ville ha arbetskamrater.
Som längtade efter en plats att åka till om dagarna.
Et cetera, et cetera, listan kan göras längre med kaffehäng och snack över skrivborden och andra saker jag föreställer mig förekommer på arbetsplatser som inte är fullt lika v i r i t u e l l a.

Men det här gänget alltså.
De springer faktiskt till studion lite titt som tätt.
Och däremellan hörs de i telefon ungefär tretton gånger i timman.
Skulle tro att vi har lika tät kontakt som om vi suttit i samma rum faktiskt.

Nu föredrar jag i och för sig att åka till studion och koncentrera mig på att jobba och inte glo på tvätten och disken hemma.

Men ibland är det inte helt dumt att kunna säga "hörni ,jag jobbar hemifrån idag" och få "okej, gör som du vill" och ett "skönt, låter najs, jag med!" tillbaka. Ingen som kontrollerar, ingen som är misstänksam.

Så idag gjorde jag det.
Passade förvisso på att både tvätta och diska, men såhär i påsklovstider och i en tjänst som ändå kallas halvtid var det rätt så perfekt!

Hemma bra, men studion bäst!
/Anna

Inga kommentarer: